حرکات پلیومتریک روشی برای افزایش قدرت و توان ماهیچه‌ها

 


50 سال از پیداش تمرین‌های ورزشی پلیومتریک می‌گذرد و با گذشت این زمان تاثیرات و فواید این تمرین‌ها برای ورزشکاران حرفه‌ای بیشتر مشخص شده‌اند.

 به گزارش ایسنا و به نقل از سایت یاهو، فعالیت‌های اصلی ورزشکاران از جمله ضربه زدن به توپ، ریباند در بسکتبال، دور سریع، همگی به توان انفجاری آن‌ها بستگی دارد. ورزشکاران حرفه‌ای با پریدن، پرتاب کردن و تمرین‌هایی از این دست که به آن‌ها پلیومتریک گفته می‌شود توان انفجاری خود را افزایش می‌دهند.

انجام این ورزش‌ها با روش‌های تمرینی جدید باعث می‌شوند که ورزشکاران بتوانند سریع‌تر عمل کنند و آن توانایی را که می‌خواهند به دست بیاورند.

تمرین‌های پلیومتریک در اواخر دهه 1960 پایه‌گذاری شدند. زمانی این اتفاق افتاد که یوری ورخوشانسکی مربی دوومیدانی شوروی دریافت که چگونه می‌تواند با کمک سیکل کششی – انقباضی ماهیچه‌ها را تمرین دهد.

این سیکل دو مرحله پایه‌ای دارد: 1- انبساط و کشیدگی ماهیچه‌ها در حالی که در مقابل فشار یک وزن مقاومت می‌کنند. 2- انقباض ماهیچه‌ها در حالی که فشار یک وزن را در خلاف جهت تحمل می‌کنند. برای مثال در حرکت اسکات هنگامی که بالا می‌آیید همچنین حالتی برای ماهیچه‌های باسن ایجاد می‌شود.

حرکات پلیومتریک حرکاتی هستند که این دو اتفاق در آن‌ها پشت سر هم در کمتر از دو دهم ثانیه می‌افتد. حرکات پلیومتریک نقش حرکاتی هستند که ورخوشانسکی آن‌ها را تمرین‌های ناگهانی می‌نامد. این حرکات به سرعت در دو جهت مخالف برای مثال پایین و بالا یا چپ یا راست انجام می‌شوند. پرش شدید به این شکل است. شما بر روی یک سکو می‌ایستید از روی آن پایین می‌پرید و بعد به صورت ناگهانی با فشار پا بر روی زمین دوباره به سمت بالا می‌پرید.

کمانگیران شمال

 

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تغییر کد امنیتی

ورود کاربران

مشاهده بيوريتم

فواید تیراندازی با کمان

Back to Top

Template Design:OPB Group